Sfaturi utile ca să nu fii păcălit când îţi laşi maşina în service. Cât de importantă este completarea fişei de intrare

Anime

Mod
Membru personal
Înscris
8 Iul 2018
Mesaje
65
Aprecieri
7
Puncte
8
Offline
#1
Calitatea lucrărilor în multe dintre service-urile auto româneşti s-a îmbunătăţit simţitor în ultimii ani, poate şi datorită atenţiei mai mari a importatorilor de maşini asupra serviciilor post-vânzare. Mulţi români se tem încă de faptul că ar putea fi păcăliţi dacă lasă maşina la mecanic.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor ne dă câteva sfaturi despre cum să alegem cel mai bun service auto. Uite la ce să fii atent când îţi dai maşina pe mâna mecanicilor! Service-ul trebuie să funcţioneze legal - Asigură-te că service-ul auto funcţionează legal şi este autorizat de Registrul Auto Român (RAR). Atenţie la preţuri - Informează-te în ceea ce priveşte preţurile practicate şi solicită un deviz estimativ al intervenţiei. Obligă-i să respecte termenele - Dacă maşina nu este restituită în termenul stabilit, trebuie să ştii că poţi soma service-ul auto să respecte termenul înscris printr-o scrisoare recomandată (cu confirmare de primire). Cere garanţie la piese - Să ai în vedere faptul că pentru piesele de schimb utilizate de service la eventualele reparaţii, din stocurile proprii, se acordă garanţie. Cere piesele înlocuite - E bine de ştiut că service-ul auto are obligaţia să-ţi restituie piesele înlocuite cu excepţia acelora care sunt utilizate la reparaţie pe perioada garanţiei. Ţi-au avariat maşina? Sunt buni de plată - Service-ul este responsabil de accidentele care pot să survină în interiorul spaţiului de lucru – nici o neregularitate a procesului de reparaţie nu trebuie să-ţi fie imputată ţie. Inspectează zona de lucru - Un service curat şi ordonat are şanse mari să fie unul în care se lucrează cu atenţie. Este indicat ca înainte de a lăsa maşina în service să inspectezi zona de lucru. Aceasta îţi poate da detalii importante despre profesionalismul angajaţilor. Solicită transparenţă totală - Angajaţii service-ului auto trebuie să-ţi răspundă la toate întrebările, să-ţi dea soluţii şi sugestii, trebuie să-ţi prezinte cu toată transparenţa modul de lucru şi problemele pe care le are maşina ta. Un service bun are o sală de aşteptare cu vedere spre maşină de unde clientul poate urmări cum se lucrează la autoturismul său. Mai mult decât atât, după terminarea reparaţiilor mecanicul auto care a lucrat la maşină trebuie să prezinte clientului piesele defecte sau uzate pe care le-a înlocuit şi să explice ce anume s-a defectat la ele. Atenţie la fişa de intrare - Un angajat al service-ului trebuie să inspecteze maşina de faţă cu clientul şi să indice dacă autoturismul prezintă zgârieturi sau este lovită. Aceste observaţii trebuie notate pentru a se compara dacă la ieşirea din service maşina este, din punct de vedere estetic, la fel cum a intrat. Cum se face plata - Dacă la intrarea maşinii în service te-ai înţeles asupra sumei, atunci aceasta trebuie plătită în condiţiile în care s-a discutat. Dacă există costuri suplimentare în timpul reparaţiei, reprezentantul service-ului trebuie să discute cu clientul şi să-i explice foarte clar că este nevoie de o lucrare suplimentară. Clientul este cel care decide dacă defectul se repară acum sau mai târziu. Se respectă programarea - Programările sunt foarte importante şi nu trebuie să existe nici un motiv pentru care maşina ta să nu intre în service la ora programată. De asemenea, orice întârziere a reparaţiei trebuie să fie anunţată din timp. Solicită devizul şi nota de reparaţie Solicitarea unui deviz te va ajuta să estimezi costurile pe care va trebui să le suporţi. Devizul trebuie să conţină descrierea precisă a lucrărilor care se vor efectua, costul manoperei, lista pieselor de schimb necesare, termenul de reparaţie, durata de valabilitate a devizului. Dacă devizul se semnează de către ambele părţi, acesta se poate transforma într-un contract comercial şi trebuie să se emită o notă de comandă pentru reparaţie. Ce cuprinde nota de reparaţie? Nota de comandă sau de reparaţie se redactează pe un formular cu antetul societăţii şi trebuie să cuprindă: data, identitatea clientului, modelul şi tipul autovehiculului,.kilometrajul, natura reparaţiilor ce urmează a fi efectuate, costul acestor intervenţii, durata imobilizării maşinii în cadrul serviceului. Cere factură! Service-ul auto este obligat să furnizeze clientului o factură emisă în dublu exemplar, originalul fiind dat clientului însoţit de chitanţă (formularul fiscal) sau de chitanţă eliberată la plata cu cardul. În cazul în care doreşti să beneficiezi de garanţia produselor înlocuite sau chiar a manoperei, factura este obligatorie. Cu ea dovedeşti că ai fost client al service-ului auto respectiv. Înmânarea facturii de către reprezentanţii service-ului auto presupune că aceştia nu ţi-au făcut reparaţiile „la negru”. Factura trebuie să conţină informaţii precum: data şi locul efectuării reparaţiei, modul de calcul al manoperei (timp fizic sau barem de timp/ora tehnologică, piesele de schimb utilizate, alte materiale de întreţinere, consumabile utilizate, numărul de înmatriculare al autoturismului şi, eventual, kilometrajul acestuia).
 

Sus Jos