Vag Club Romania

Club Auto

Quick Overview

Category
Grupuri BitArena
Language
Romanian
Total members
1
Total events
0
Total discussions
3
Total views
697

Functionarea unui debitmetru de aer

Solus

Membru
Staff member
Fondator BitArena
Moderator
Utilizator
Joined
Jul 6, 2018
Messages
568
Reaction score
96
Points
26
Location
Bucuresti
Website
www.bitarena.eu

Reputation:

Debitmetrul este o piesa a circuitului de admisie a aerului in motor. Aceasta piesa are ca scop calcularea volumului de aer care intra in motor, in functie de pozitia clapetei de acceleratie, dictand astfel computerului masinii ce cantitate de benzina sa introduca in camera de ardere pentru amestec. Un debitmetru stricat poate duce la o pierdere de putere, la un consum ridicat sau la slabe performante si la un mers al motorului dezechilibrat.

Debitmetrul de aer este instalat intre filtrul de aer si conducta de admisie a motorului. In acest fel, aerul necesar amestecului inflamabil trece prin debitmetru.

Elemente componente ale debitmetrului de aer :
  1. carcasa
  2. conector electric
  3. grilaj de protecție
  4. element sensibil
La motoarele pentru automobile se utilizează două tipuri de senzori de masă de aer: cu fir cald(hot wire) sau cu peliculă caldă (hot film). Chiar dacă constructiv cei doi senzori sunt diferiți, principiul de funcționare este același.


Mod de functionare
Debitmetrul de aer utilizează un fir (sau o peliculă) încălzit pe lângă care curge aerul din admisie. Firul este încălzit deoarece este parcurs de un curent electric. Odată cu creșterea temperaturii firului crește și rezistența electrică a acestuia. Din acest motiv curentul electric ce trece prin fir este limitat la o valoare maximă. Când motorul este pornit aerul începe să curgă pe lângă fir reducându-se astfel temperatura acestuia. Prin răcire se reduce rezistența electrică a firului iar curentul electric ce-l parcurge crește până ce se ajunge la o nouă temperatură de echilibru.

Debitmetrul de aer are un rol de bază în funcționarea motoarelor pe benzină și diesel. Acesta are impact direct asupra cantității de combustibil injectată (benzină) și a debitului de gaze arse recirculate (diesel). Orice defect a senzorului de masă de aer va avea ca efect aprinderea lămpii de emisii poluante, precum și reducerea performanțelor motorului (turație de ralanti ridicată sau instabilă, consum mărit de combustibil, putere scăzută).
 
Top Bottom